Ospravedlnenky pri chorobe

Neprítomnosť v škole a v MŠ

do 5 pracovných dní ospravedlňuje rodič a to toľkokrát za školský rok, koľko je potrebné, teda pokojne pri každej chorobe dieťaťa (nielen napr. raz za polrok ako to chcú niektoré školy).

nad 5 pracovných dni - pediater, ktorý vydá Potvrdenie o chorobe , u študenta do Žiackej knižky alebo Záznamníka študenta.

-  ak zdravotný stav dieťaťa nie je natoľko vážny a ide o ľahké ochorenie, nemusí rodič navštíviť pediatra len za účelom získania potvrdenia, ale donesie učiteľovi pri nástupe dieťaťa do škôlky tzv. Vyhlásenie o bezinfekčnosti.( kde potvrdí, že dieťa nejaví známky infekčného ochorenia, tlačivo by mala poskytnúť MŠ)

- v prípade, že rodič potrebuje vystaviť OČR, pričom stav dieťaťa nie je natoľko vážny, aby vyžadoval návštevu pediatra, resp. je zdravotný stav riešený dištančne, môže o ňu požiadať telefonicky alebo mailom a my ju doručíme do Sociálnej poisťovne. V prípade, že rodič s dieťaťom navštívi ambulanciu, vystavíme ju osobne. OČR je platená 10 dní, vrátane víkendu, môže trvať aj dlhšie ako 10 dní, potom však už slúži len ako ospravedlnenie do práce, nie je však platená.

Učiteľka v MŠ vykonáva ráno tzv. ranný filter, keď skontroluje dieťa a pri nasledujúcich symptómoch odmietne prevziať dieťa do MŠ- ak

-  sú oči výrazne lesklé alebo červené, s hnisavým výtokom (“karpinami”),
-  z uší vyteká tekutina a je zaschnutá na ušnici,
-  z nosa vyteká hustá skalená tekutina, okolie nosa je červené, podráždené,
-  na tvári alebo na končatinách sú zapálené, hnisajúce miesta a miesta aj s  chrastami.
-  má dieťa intenzívny dusivý kašeľ alebo výrazný vlhký produktívny kašeľ